1) Mida annab IT dokumentatsioon?
• Struktureeritud ülevaade – Dokumendid koondavad kogu info riistvara, tarkvara, võrkude ja konfiguratsioonide kohta ühte kohta.
• Kiirem probleemide lahendamine – Kui tekib rike või muu kriitiline olukord, on dokumentatsioonist näha, kuidas süsteemid on üles ehitatud ja mida on varem tehtud.
• Pidev arendus ja planeerimine – Hea dokumentatsioon aitab mõista, millised uuendused on juba rakendatud ja milliseid tuleks tulevikus teha (nt riistvara väljavahetamine, uus serverilahendus vms).
• Nõuete ja standardite täitmine – Eriti ettevõtetes, kus on teatud sertifitseerimise, andmekaitse või turvanõuded, on korrektne IT dokumentatsioon hädavajalik, et näidata vastavust reeglitele.
2) Miks on vaja regulaarselt 365 keskkonnas käia, süsteeme üle vaadata ja parandusi teha?
• Proaktiivne turvalisus – Microsoft 365 pakub tsentraalset haldust (Intune, Entra) ja hoiatab võimalike anomaaliate, aegunud seadete või turvaprobleemide eest. Regulaarne ülevaatus hoiab riskid miinimumis.
• Värsked uuendused – Nii Windows kui ka Office’i rakendused saavad automaatselt uuendusi, kuid vahel on vaja käsitsi kinnitada või eritingimusi seada, et kõik sujuks ilma konflikti või katkestuseta.
• Konfiguratsioonide ühtlustamine – Tsentraalse haldusega saab rakendada grupipoliitikaid, seadistada viirusetõrjet, krüpteerimist jms. Regulaarne kontroll tagab, et kõik reeglid on jätkuvalt õigesti seadistatud.
• Vigade ennetamine – Keskkonna teavitused, logid ja analüütika annavad kiire märguande, kui mõni arvuti või kasutaja seadistus vajab tähelepanu. See väldib tõsisemaid rikkeid ja tööseisakuid.
3) Mis on erinevus tavaliste Windows 10/11 arvutite ja 365 Intune/Entra + Business Premium lahendusega hallatud arvutite vahel?
• Tsentraalne vs. kohalik haldus
• Tavalistes Windowsi arvutites hoitakse sageli eraldi kontosid, uuendusi ja seadistusi igas masinas. Iga arvuti tuleb eraldi üle vaadata ja seadistada.
• M365 Intune/Entra abil hallatud arvutites on kõik reeglid ja uuendused tsentraalsed, võimaldades kiiresti ühtseid poliitikaid rakendada ning lahendusi juurutada.
• Parandatud turvalisus
• Tavalistes arvutites võib turvalisus sõltuda sellest, kas omanik või IT-spetsialist mäletab uuendusi teha või turvaseadeid õigesti seadistada.
• Hallatud süsteemides on olemas kesksed turvameetmed (viirusetõrje, krüpteerimine, ründeanalüütika jms), mida saab ühelt paneelilt kontrollida ja uuendada.
• Automatiseeritud haldus ja ülevaade
• Lihtsalt Windowsi arvutites peab iga probleemi käsitsi uurima ja igasse arvutisse eraldi sisse logima.
• Intune/Entra keskkonnas on olemas reaalajas monitooring, automaatsed teavitused ja võimalus kaughalduseks.
• Paremini integreeritud pilveteenused
• Tavaline Windows toetab küll OneDrive’i, Office’it jms, kuid need on sageli manuaalselt konfigureeritud.
• Business Premium tasemel on sujuv Office’i, Teamsi, OneDrive’i, SharePointi ja muude pilveteenuste integreeritus, mis teeb andmejagamise, koostöö ja varunduse lihtsamaks.
4) Mis on tegevuste loetelu, mida meie IT-partnerina iga kuu teeks?
1. Tsentraalne monitooring
• Kontrollime Intune’i ja/või Entra kaudu kõiki arvuteid, servereid ja kontosid, et veenduda nende turvalisuses ning korrektses töös.
2. Uuenduste haldus
• Tagame, et Windowsi ja Office’i uuendused on paigaldatud ilma ootamatute konfliktide või vigadeta.
3. Turvaseadete ülevaatus
• Kontrollime viirusetõrjet, tulemüüre, krüpteerimise seadeid ja muud turvakihi tarkvara. Vajadusel kohandame poliitikaid (nt paroolide kestvus, mitmeastmeline tuvastus).
4. Logide analüüs ja probleemide ennetamine
• Uurime varajasi hoiatusi, vigasilminguid või ebatavalisi seadistuse muudatusi. Varajane tuvastamine aitab vältida suuremaid rikkeid.
5. Varunduse kinnitamine
• Veendume, et varukoopiad (pilve või füüsilisse asukohta) on tehtud ja testime, et neid saab ka taastada.
6. Kasutajatoe pakkumine
• Vastame küsimustele, aitame lahendada igapäevaseid IT-alaseid muresid (nt e-posti probleemid, Office’i vead, jne).
7. Kohapealsed ülevaatused (soovituslik kord-paar kuus)
• Kontrollime riistvara, vestleme töötajatega ning lahendame jooksvalt ilmnenud probleeme, mis nõuavad füüsilist kohalolekut.
8. Strateegiline nõustamine
• Anname ülevaate, kui mingid seadmed vajavad uuendamist või kui on mõistlik juurutada uusi lahendusi, mis toetaksid ettevõtte ärieesmärke.

