Serveri hooldus saab tõesti võtta ühelt partnerilt ning arvutite hoolduse teiselt. Kui aga nõudmised süsteemile on suuremad siis võib selline tööjaotus muutuda raskeks või kulukaks. Toon näite.
Oleme teinud klientidele lahenduse, kus ühe arvuti purunemisel saab kasutaja teiselt arvutilt automaatselt tööd jätkata. See on võimalik Windows Serveri(aktiivkataloog + grupipoliidid + scriptid) kaudu. St.uue arvuti võrku ühendamisel seadistab arvuti endale automaatselt printerid, rakendustarkvara, jne. Aastaid tagasi oli see veel suhteliselt ulme paljude jaoks, täna on Windows Server palju arenenud ning paari nn.rätsep lahendusega on võimalk koos Windows Serveriga see tööle panna. Paar meie klienti väga kiidavad sellist lahendust. Tahan öelda, et oleks mõtekas selline lahendus planeerida ja teha, eriti kui on selleks kõik olemas, vaja on ainult tööd. Kui seda konkreetset Windowsi Serverit hooldaks keegi teine siis peaks nad tegema sellise lahenduse. Kuna aga selline lahendus ei ole nn.tavalisete Windowsite vahenditega selles mõttes saavutatav, et vajab personaalset lähenemist, väikeste scriptide (programmijupid) kirjutamist siis julgen väita(sõltub ka arvutitest ja kasutatavatest programmidest), et suuremad ettevõtte sellisel tasemel serveri administreerimist nn.tavalise administreerimise hinna eest ei tee. Loomulikult seda ostakse ja on häid spetsialiste ka mujalgi, see eeldaks aga kogu Sinu teiste süsteemide väga head tundmist. Mõni aeg tagasi oli selline lähenemine paljude jaoks veel võimatu – tegelikuses oleme aga selle kõikidele suutnud teha, v.a.erandid.
Võrk, arvutid ja serverid moodustavad ühtse süsteemi. Windowsi Serverist saab kõiki õigusi keskselt hallata. Kasutajaid, kasutajagruppe, jne – panna paika, et kes ja mis infole ligi saab, milliseid teenuseid pakutakse jpm. Aktiivkataloog on sisuliselt üks keskne raamat, kus on kirjas kõikide võrgus olevate seadmete konfiguratsioon – alates sellest, mis nupud on konkreetse kasutajal ekraani kuni selleni, mida tehakse sisse või välja logimisel, jne jne. Neid seadistusi on konkreetselt tuhandeid ja võimalusi süsteemi disainimiseks sama palju kui on oskusi ja kujutlusvõimet. Praktikas ei pea need seadistused eriti keerulised olema aga nende tööse rakendamine võtab oluliselt aega – et ka kõik igal vajalikul momendil töötaks nii nagu kasutajale lubatud.
Klassikaline küsimus on alati see, et kui kasutajal midagi ei tööta – kas see on serveri küsimusi, serveril oleva tarkvara küsimus, serveril oleva teenuse (näiteks andmebaasi) küsimus, võrgu küsimus või arvutite küsimus. St.tegelikult selle sama ajaga, mis meil võiks kuluda teise partneriga suhtlemise peale suudame me need samad küsimused kiireminigi lahendada ja pakkuda rohkem nn.rätsep lahendust. Päev lõpuks on tähtis, et töö oleks sujuv ja mugav.
IT süsteemi hinnangut ja pakkumist saab küsida siit: http://www.visioline.ee/it-hooldus/
serveri hooldus