Milline on olukord ettevõttes, kus IT spetsialist on ebapädev, lohakas või kus kindel partner puudub?

Järgnevalt toon mõned täheepanekud ettevõtetest, kus lahendused ei ole just kõige paremini läbi mõeldud. Miks ma seda kirjutan? Selleks, et teenuse tellijad saaksid lühida vaate sellest, millega IT partner tegeleb ning ka selleks, et igaüks saaks ise otsustada partneri vajalikkuse üle. Jutu kirjutamise hetkel pean silmas ettevõtet, kus on ca 10-20 arvutit.

Selleks, et mitte hakkata oma ametivendi laimama austaksime natukene pehmema näite pinnalt. Alustada tuleks ka sellest, et reeglina ollakse IT partneriga rahul – vaatamata sellele, et tegelikult võib probleeme olla rohkem kui esialgu välja paistab.

Rahulolematust hakatakse väljendama siis kui IT ei ole kättesaadav, IT hakkab oluliselt tööd segama või kui kaotsi lähevad andmed – selline olukord aga võib hoopiski viidata hoopis suurematele probleemidele.

Ettevõttes, kus IT lonkab on reeglina küsimusi rohkem kui arvatakse. Tegelikult on aga mitmed küsimused sellised, mida on võimalik lahendada ka väga väikeste kuludega, probleemid vajavad vaid korraks tähelepanu ning keskendumist. Iseaasi on muidugi see, kas IT partner on piisavalt pädev. Lisaks on vajalik IT süsteemi mõnigane analüüs, panna paika tööde prioriteetsus ning hakata küsimusi otsast lahendama – see nõuab partnerilt teatavat distsipliini ning arusaama saavutatavatest tulemustest.

  • mitmel arvutil aegunud viirusetõrje
  • IT partner ei ole kättesaadav
  • mitmel arvutil välja lülitatud tulemüür
  • erinevad versioonid operatsioonisüsteemidest (home versioon, pro versioon, jne)
  • erinevad versioonid kontoritöötarkvarast
  • kontoritarkvara või finantstarkvara on aeglane või hangub pidevalt
  • mahukamate failide kopeerimine on väga aeglane
  • printeri viivitus printiisel on tavalisest suurem
  • andmed ei ole õnnestunud mitmendat korda taastada
  • seadmed pole märgistatud ja puudub inventaar
  • IT partner ei ole üle andnud dokumentatsiooni
  • Paroolita wifi võrgust on asutuse dokumendid kättesaadavad
  • Serveri- või IT ruum on segamini
  • UPS ei kaitsenudki voolu katkstuse eest
  • Võrgupesad seinas on märgistamata
  • IT partner ei suuda küsimusi lahendada
  • Pidevalt otsitakse parolee ja IP aadresse
  • arvutid on väga aeglased
  • Internet on ebastabiilne

Seda loetelu võiks jätkata väga pikalt. Tõin ära need, mis võiksid tavakasutajale olla märgatavamad ning mis esimesene meenusid. Tegelikult võiks ka väiksemas ettevõttes olemas olla IT dokumentatsioon. Partner, kes teab kuidas seda teha on kursis ühtlasi ka sellega, et selle tegemine ja aja-ning asjakohasena hoidmine ei võta aega. Samuti võiks olemas olla elementaarne arengukava – milliseid küsimusi ja kuidas proovitakse lahendada, kuhu suunas liikuda ning millised on äri vajadused. Samuti võiks ettevõtte juht veenduda, et on olemas ka korralik varundus – varundus-ja taasteplaani olemasolu võiks seda juba kinnitada.

Tegelikult aga kõige olulisem on see, et IT toetaks, mitte ei segaks etteõtte tööd. Väga tähtis on see, et teie andmed ei satuks võõrastesse kätesse. Tegelikult on andmed üllatavalt lihtsasti vastava kavatsusega inimesele kättesaadavad – selleks ei ole vaja palju eksimusi teha.

Mida siis IT partnerilt nõuda? Toon järgnevalt näite loetelust, millistele küsimustele võiks tähelepanu pöörata.

IT süsteemi hinnangut ja pakkumist saab küsida siit: http://www.visioline.ee/it-hooldus/